Zahájení jarní turistické sezóny Vysoké Mýto – Chobot a zpět

Stoupání: 76 m
Klesání: 76 m

Výchozí bod: Městský klub Vysoké Mýto
Koncový bod: Městský klub. Viz mapa.

Trasa vychází od Městského klubu kolem hotelu Tejnora Jungmanovými sady dolů k Loučné. Poté sleduje naučnou stezku Vinice do stejnojmenné osady. Na konci osady Vinice krátký, prudký výšvich a vnoříte se do lesní partie (neznačená cesta). Po 150 metrech se napojíte na značenou cyklocestu (4229) po které dojdete na žlutě značenou cestu. Zde odbočíte doprava. V místě kde tato žlutá zatáčí doprava, půjdete dále rovně, po neznačené cestě. Za lesním přístřeškem půjdete vpravo (nikde neodbočujte doleva!). Dojdete k Malému Chobotu po pravé ruce. Vlevo bude rybník Chobot. Přejdete hráz malého rybníku Chobot a po chvíli se napojíte na žlutou značku, po které se dáte doleva! Po dojdutí ke krmícímu silu rybářů se dáte po asfaltce doprava a na následné křižovatce doleva. Po této silničce dojdete až na silnici II třídy Vysoké Mýto – Ústí nad Orlicí. Zde se vydáte doprava. Záhy dojdete k restauraci Jangelec, která nabízí turistům své občerstvení které můžete využít. Pokračujete dle mapy do Vysokého Mýta, kde odbočíte vlevo do třídy Českých bratří. Na rohu je restaurace U lípy, která také nabízí občerstvení. Dále po řídě Českých bratří dojdete k Evangelickému kostelu. Zde odbočíte vpravo a po 100 metrech odbočíte vlevo. Po dalších 100 metrech odbočíte vpravo a jste zpět ve výchozím místě.